30 Augusti

Tycker om att börja mina inlägg med 'jaha'.
Jaha.
Har varit uppe tidigt idag och fixat med stallet och hästarna, och tänka sig Pontus orkade sig upp också !
Fodrade hästarna och bytte på hästarna så det fick på sig skritt täckena de har i skrittmaskinen. De är skitbra, täcker ryggen men låter de va helt fria i bogarna. Alla hästarna utom lilla Douglas och Lauras hästar blev sedan vid halv åtta satta i skritten. Tio minuter efter så började det såklart regna, lite synd om dom :( Men det är tjocka täcken och Pontus tyckte jag skulle sluta fjanta mig. jaja!

Medans de gick där och strosade så mockade jag de fem boxarna och fyllde på spån medans Pontus fixade vatten, hö och sopade. Bra teamwork där. Tog in dem efter en timma och fick skölja benen på dem. Alla var jättesnälla, fast lillen (1,80 ungefär i manken..) tyckte det var äckligt med vatten. Klart att just den hästen ska ha fyra vita höga strumpor då. såklart!

Så nu har man ätit frukost och ska gå ner och ta emot hovslagaren så att hästarna får lite nya skor. Sedan ska det putsas idag, allting. ett dussin träns och 5-6 sadlar. WOOP WOOP!

Hörs senare, Dressyrträning halv fem!



Igår,
Ett styck inpackad häst !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0