FF - fredrik fritt..

Jahopp, då var man ensam hemma idag då. Skönt kanske, tänker ni. Jag får en sån där "vad gör jag nu" känsla istället. Men, inte är det väl så att jag inte har något att göra när fredrik åker iväg, och inte är det väl så att jag inte riiiiktigt kan sova själv.

Nänä!

Men bara för att bevisa att jag kan göra som jag vill, tänker jag skaffa sällskap. Tur att det alltid finns sällskap på gården. Synd bara att hästen är för stor för sängen. Får helt enkelt skaffa en Hästen säng. Skitrolig ordvits. Jag vet.



Figgaro 
Den enda katten jag känner som när det har regnat och det har blivit en damm på gårdsplan, lugnt och belåtet traskar ut till mitten och lägger sig där en stund och plaskar. Japp. Ni läste rätt.
Katten, som har som fritidssyssla att klättra upp på boxväggarna och hoppa på folk när dom inget ont anades står och mockat.
Stallkatten vars namn bringer skräck runt omkring hela grannskapet. NÄ såå illa kan det väl inte vara.
Men om jag säger så här - I Norrland har dom vargar. Vi har Figgaro.



Timon
Här har vi lilla harmlösa Timon. Trodde ni ja. Niklas, F's storebror, bodde där vi bor nu med Figgaro och Timon. Han har haft dem sen de var kattungar. Vilket, nu när jag tänker efter, kan vara en anledning till varför de är som de är. Vilket i alla fall resulterar i att Timon "bor kvar". Harmlöst, njaa. Om ett lejon är harmlöst när den får syn på ett lamm med texten Döda en, Få en kossa på köpet med stora bokstäver över ryggen. I världen där Lejon kan läsa. Och lamm och kossor är självmordsbenägna. Det hade lika gärna kunnat stå "Timon was here first" överallt - i sängen, i fotöljen, vid kylskåpet. ni fattar grejjen.

Och de här två ska jag spendera kvällen och natten med.
Japp. Ni ser ju. Jag klarar mig fint!

Liviiiing the dreeeeeaaam !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0