Im back

Ja så många inlägg som Amanda gjort nu känner jag att jag måste skriva något...
Sitter i en soffa i Åsa med två URSÖTA kattungar springandes runt fötterna, på bordet, i soffan, fönstret - Ja ni fattar.
Är ledig idag men trotts det vaknade jag 6. Jo men varför inte? Jag sover ju länge när jag jobbar.

Hade en riiiktigt bra dag på jobbet igår, skulle jobba 11-17 vilket är helt okej OM det inte hade varit fisk på Lindälv. För er tröga så betyder detta att konversationerna eleverna emellan låter något som denna:
-Öööh, döh, fisk!
-Mmmh... Donken?
-Aah!
Och sedan är hela donken full av dom! Tror ni att dom plockar undan efter sig? NÄÄÄH! Om ni tänkt på det så står det TACK på lådorna man slänger sitt skräp i, det är vi i personalen som tackar er gäster för att ni slänger erat eget skräp!
Men inte nog med det, sedan blev det öde. Då passar man på att polera allt som ska skina (men inte alltid gör det) så som diskmaskinen, metallen på väggarna osv.  Eller så jagar man getingar som dom andra hårt arbetande kolegorna.
När jag hade två timmar kvar så frågade dom om jag kunde stanna till 8. Och snäll som man är jobbar man ju över... Dock började alla som är roliga att jobba med vid 6-7 så då är det lite mer okej. Att jag dansade och sjöng för att inte deppa ihop de sista timmarna låtsas vi  inte om . . .
Avslutar med att citera Marcus klockan 19.45 igår kväll.

" Det är fan helt omöjligt att vara sur när du jobbar, Du har ett léende större än ditt ansikte."

Säger ju att jag inte är bitter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0