HOPP(san)

haha. hehe.

Var i stan idag med fredrik och david och hjälpte fredrik att handla julklappar! Han ligger efter om man säger så, men det är ändå framsteg! Fick köpa fem julklappar iallafall, tror att det är hälften kvar ungefär nu. köpte efter det mat, jag och fredrik lagade entricot (stavning?) med potatisgrattäng och grönpeppar sås. MUMMA!

Sedan har jag och moa hoppat i ridhuset! Hon hoppade på den lilla ponnyn och jag hade självklart kay-paj. Var två hinder enbart, på knappa sextio centimeter. Hoppade mest idag för att kolla hur sadeln kändes på honom. Så fort vi kom in i ridhuset och hoppade upp kände jag att han var taggad. Han blir alltid sådär dunder pigg när ponnyn är med. Såfort ponnyn började trava, så skulla kajpaj studsa efter. Det är riktigt längesen vi hoppade senast, september. Ska komma ihåg att låta honom få hoppa oftare, om man säger så! han studsa och bocka och tyckte det var huur roligt som helst - tyckte även jag. Så han var väldigt nöjd efter ridningen idag (även om han hade kunnat fortsätta ett tag till...) så jag tror att nu när jag släckte så är han nog inte bara nöjd med sina 8 kilo hö, utan även ganska trött!

Sadeln kändes helt okej, känns mycket bättre idag. Ska bestäma mig hur jag ska göra efter ridpasset imorgon. Pratade med pontus efter hoppningen, och det är väl egentligen det att sadeln är 17 tum, och jag hade kanske behövt 17,5. Men jag tror att med den nya padden som jag ska försöka få ihop snart, så kommer det fungera utmärkt. Får se!

Hörs imorgon.

/Amanda



Kommentarer
Postat av: Alice

Jag avskyr ordet mumma. Får mig att vilja döda främlingar.

2011-12-21 @ 21:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0