Lycka.

Finns det något bättre? Nej, dagen har väl inte direkt börjat strålande. Upp på morgonen, överlycklig över snön, sladdar ut åtta på morgonen och inser... att man sladdade...
JAHA! På med ordentliga kläder och ta fram broddarna! 24 små broddar sattes på tre små hästar, en timma senare kom  alla hästarna ut. Man är inte riktigt så snabb som man vill med tyska dressyrhästar. They are sensitive. Eller så är det min tyska som inte är så bra. Nåja.

Blev tyvärr ingen uteritt, men det är planerat till imorgon om det inte blir en tripp till ullared. Man vet aldrig! Men ut ska jag med hästen antingen imorgon eller på torsdag! Hade tänkt att se om man kan klättra lite med älsklingen, muskler ska vi hitta någonstans! Sadelprovningen i falkenberg är nämligen bokad den 15 december. Håller tummarna!

Har varit ute och ridit nu iallafall, dock då i manegen.. För att liva upp det lite var Moa var med och lade ut lite bommar åt oss som vi travade över. Skjutsingen var det var roligt! Idag han var okoncentrerad, stretig, pigg, envis... Men satan vad roligt det var ändå! Nä, nu är jag pepp igen!

Gräver dock ner mig resten av kvällen med värktabletter, en godispåse och chokladtomte. Mensvärken kommer smygande. Då är det bäst att vara förberedd.

Hörs och syns!

MORMOR! om du läser detta så får du gärna ringa mig, imorgon Onsdag. Jag glömmer ju av det hela tiden.. Jag vill ju baka den där pajen! :)



/amanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0