Hejsan Hoppsan Pippi Långstrump!

Idag har jag tillbringat dagen på tävlingsplatsen i Kungsbacka där Pontus skulle tävla en klass i höjden 1.10. Det blev ett nedslag, men det tänker jag lägga på Pontus då han kom väldigt fel och drev på istället för att ta en halvhalt. Träffade Julia där också, som tävlade i samma klass som Pontus på Girl Power. Julia hade inte sminkat av sig sin halloween sminkning, så hon gick därför runt med en blåtira, som matchade fin fint med schabraket och luvan!

Lite trött, och lite seg efter kvällen igår - mycket dans i nya skor. När blev det någonsin en bra kombination? Kan man aldrig lära sig någongång? När jag och moa (som mådde lika bra som jag...) så skulle moa kolla så att hon fortfarande kunde knoppa, eftersom hon ska följa med en tjej till Polen i helgen så Kludden fick till sin enorma (*host* *host*) stå modell, och skötte sig ypperligt! (*host* *HOST*).

Resultatet:







De tre sista knopparna är inbakade, jag tycker de är mycket snyggare. Det sitter dessutom mycket bättre.


Kludden har ont i ryggen och kan inte ridas, vi vet inte riktigt hur det har gått till. Han har inte ont någonting när man trycker, har känt igenom och tryckt och klämt på alla muskler och muskelfästen, men han reagerar inte ett dugg. Men så fort han rör sig så blir han öm, och det märks tydligt på honom då han försöker springa ifrån sadeln. Känns så jäkla kämpigt att efter fyra veckors vila med balltramp och hovbölder att det nu ska vara något annat. Och han borde ju inte ha ont i ryggen av att bara stå... Jag funderar på att ta honom till en klinik så att någon kan kolla igenom honom ordentligt. Vill inte att han ska gå runt och ha ont. Får fundera lite till, så fortsätter vi att gå i uppförsbacken!



Ska imorgon gå med min kusin Johanna på ett Mary Kay event. Blir säkert superkul!

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0