kalla fötter.

Har varit i stallet nu i många timmar, och det märks att jag inte riktigt är frisk än. Svettas och fryser om vartannat. Vill helst inte ha på mig så mycket kläder i stallet, man blir ju så himla klumpig och oeffektiv. Men blev påtvingad av Fredrik hans gröna "lumpen" tröja, mycket varm! upskattade den mer nu när det blev kallare framåt eftermiddagen. Blev tyvärr inga bilder på tömkörningen idag, men ni får lita på mig - han var duktig! Han var mycket mer bekväm med tömgjorden på, än med sadeln. Så min teori om att han har ont i ryggen vid bakvalvet stämmer än så länge. Ska boka tid på måndag på klinik, så vi får se när vi kommer dit helt enkelt. Men han skötte sig fin fint, lite oförstående kanske, men när Pontus hjälpte till att leda och gå lite brevid i början så gick det super. Han var väldigt avslappnad i slutet. Höll på i ungefär 45 minuter, med fram och avskrittning. Det är ganska lagom när man tömkör.
Putsade och lade fram alla grejjer till Pontus som ska tävla Lillen imorgon på kungsbacka 1.10 och 1.20. Han hade sett på startlistorna att han tydligen hade anmält sig, så att sådär jätteplanerat är det ju inte. Men men!

Ska försöka få kort imorgon på alla roliga fläckar min häst har fått, både svarta och vita... Han har fått de till och med i ansiktet! Han ser verkligen jättehäftig ut!

Nu är Fredrik och Robin och hämtar thai mat! underbart!

hörs.
/A.


Kommentarer
Postat av: Alice

Aw vad snällt av dig att fixa åt Pontus. Du är en så bra vän.

2011-11-12 @ 21:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0