MC HAPPY DAY

Denna helgen är ingen vanlig helg på Mc Donalds... det är innsamling för att Ronald McDonald ska kunna bygga sitt nya hus. Så full rulle är det! Skatt jakt och ansikts målning bland annat. . .
Jag har varit i kassan tyyp hela dagen och efter min rast såg jag ut såhär

IM A TIGER! HEAR ME SAY MJAAOU!

Men kul har vi haft, massa skratt och bus med alla barn och med arbetare <3

Dock blev det en övertrött Linnea mot slutet av dagen, va på jobbet 7 och slutade 17.30. Detta är ett ovanligt långt pass - NOT! men man brukar inte jobba så länge eftersom det är såpass stressigt som det är... Så jag fick ställa mig i DT1an i slutet. 

NU ska det dock tas upp en sak som stör mig äckligt mycket!
13 ÅR UNGA BARN SOM DRICKER . . .
När jag äntligen fick gå hem så mötte jag 5 små barn, ca 13 år. Som va påväg in på Donken med öl, jag upprepar ÖL i handen. . . ? Vad hände där om jag får fråga? Ska dom inte ligga hemma i sängen eller titta på Bollibompa?
Jag som dock va lite trött och grinig såg mitt ögonblick att få ur lite illska på någon som förtjänade det.
Som tydligen inte alla vet får man inte ha med sig alkohål in på Donken . . . OCH ABSOLUT INTE OM DU ÄR 13 BAST!
Så bitter som jag va talade jag tydligt om att dom inte fick gå in så länge dom hade ölen i handen. Och vad svarar dom då?
JO - "Hur vet du att detta är öl?"
JAG LACKADE UR!!!
Dom fick sig en go utskällning av en bitter Linnea. Och dom kan gott ha det!

Nu ska jag mysa i soffan och njuta av allt Juligt som mamma plockat fram och en tänd brasa har vi med <3
HAPPY HAPPY <3

Jane


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0