ordentlig uppdatering.

mycket har hänt. Ska försöka berätta lite kort eller mindre utförligt vad som hänt.
Börjar från tisdags när vi var hos veterinären i Slöinge. Det var en riktigt bra veterinär som undersökte hela honom, både rygg och alla ben, och hittade ingenting. Så han är helt frisk! Han fick massa beröm av veterinären om vilken fin häst han var (hon sade säkert bara det till min hest) och att han var väldigt fin. Så han har fått ett träningsprogram nu för 5-6 veckor och ska få äta ett pulver som hjälper till med ryggmuskelaturen som gick att köpa på apoteket. Så fram tills vi skaffat en bra sadel - hoppas nästa helg - så ska han tömköras och skrittas en timma om dagen.



Equitop Myoplast. Räcker fyra veckor och kostar 814 kr. Aouch.

iaf.

Så i onsdags iallafall. Var först med Pontus och Moa på tävling för att sedan när vi var tillbaka få en sån jävla mensverk så jag trodde jag skulle dö. Inga medeciner hjälpte och förstog inte var det va, och kunde knappt andas för det gjorde så ont. Fredrik tog mig tillslut till Kungsbacka närakut, där det tog max fem minuter tills jag var i en ambulans påväg till varberg fullpumpad med morfin. Vill bara säga att MORFIN is the shit. jevlar alltså. Fick åka hem på torsdag, det var en så kallad blodcysta som gått sönder. Man kan ha sådana runt livmodern och i mitt fall på äggstocken. as nice. trevligt trevligt. Är konstant trött hela tiden, kan inte vara uppe i fem minuter utan att bli jättetrött. Hade kramper i magen fram tills igår, men det börjar gå över smått nu. Fredrik har varit en ängel iallafall och varit med mig på sjukhuset hela tiden, och Moa har tagit hand om hästen och gett honom lite kärlek.

Så, så ligger det till iallafall. Hör av mig sen.


/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0