To be old and wise, You must first have to be young and stupid.

Jag sitter och tar det ganska lugnt, stallet är klart för min del och hästarna har gått i skrittmaskinen. Jag ska rida min kludd sen också, igår var han pigg om man säger så. Resulterade i att jag flög i backen två sekunder efter att jag hade suttit upp, vilket gjorde mig arg och kay väldigt, väldigt nervös. Han är tillräckligt smart för att veta att om man skjuter iväg för att sedan tvärstanna med huvudet mellan benen, då är man illa ute. Efter det så var han väldigt försiktig, vågade inte röra sig alls utan min tillåtelse. lilla hästen. Allting i ridhuset var också livsfarligt, spegeln, hinderstöd, sitt eget framben... you get the picture. Så det behövs ridas! Han ska bara skrittas mest nu i en vecka, och enbart joggad igenom i kroppen i rund och låg form.

Har fått med moa på att rida ut nu till helgen med, behöver skritta honom ute också så att han får titta på lite saker och förhoppningsvis bli lite trött i huvudet. Tänkte skritta asfaltsrundan, tar ungefär 50 minuter att skritta. Försöker göra det ungefär en gång i veckan. Skritt på asfalt stärker senor och ligament så det är faktiskt bra att göra det ibland.

Nu ska jag läsa lite i en bok, och sedan rida hästen :) Ska även försöka mig på att göra köttfärssås och spaghetti idag, på kalvfärs. Såg till min fasa att den lilla frysen är fylld med minst 5 kilo kalvfärs och en massa annat som jag inte vill veta vad det är. Kan vara en bra idé att nagga lite på förrådet...

/TArz...



Kommentarer
Postat av: Alice

Ursäkta med kalvfärs låter inte gott. kalv...färs. Kalv. Uäh.

2011-11-04 @ 21:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0