Allting känns eländigt . Och jag kommer att dö!

hur ska jag ta det här så att alla förstår...?

DET ÄR SÅ IN I HELVETTE SYND OM MIG!

Igår var jag och min älskade mamma i Varberg för att några läkare skulle operera ut en av mina visdomständer.
Och jag kan säga, att den visdomstanden gjorde mindre ont när den fortfarande var kvar! Det gjorde inte alls särskilt ont när bedövningen fortfarande satt i, men när den hade släppt...
Jag har haft alarm på hela tiden för att komma ihåg att ta tabletter varje 3 1/2 timme, för det släpper var fjärde timme. Jag vaknade inatt klockan två, och kunde inte somna om för att jag har så jävla ont. Och då räcker det ju inte och ta en tablett, för då tar det två timmar innan man känner minsta skillnad. och det var minimal skillnad. Så, för att sammanfatta det hela...

Jag har inte sovit mer än tre timmar inatt, och jag har både ont i munnen, käken, huvudet och magen, för att senast jag åt var igår vid frukost. Och jag kan säga att det är inte att rekommendera att inte äta och sen ta starka tabletter.

Hade velat åka hem till mamma, men Pontus ska rida min häst för Dessan vid halv fem, så vill gärna se på det. Jag får nämligen inte heller röra mig på tre dar, så allting suger just nu. Och jag ringde pappa igår kväll vid elva när jag var lite febrig och då pratade vi ganska länge. Så nu saknar jag pappa också. Har jag sagt att livet suger?


OCH JAG BEHÖVER STODSTÄDA MEN FÅR INTE GÖRA DET HELLER, vilket egentligen borde vara en bra sak, MEN DET SUGER 

SÅ! Till lite nyheter...

Pontus red iallafall på den fina nya treåringen de köpte i lördags, Contina Z  - tror jag att hon heter. JAg och Pontus kom snabbt överens om att den ska kallas Knutten. Hon är liten, 1,62 och väldigt söt. Pontus tycker att hon är väääldigt söt, och står och klappar på henne mest hela tiden. Igår när Pontus skulle upp i sadeln så hade han på sig både väst och hjälm. OCH HADE PALL när han skulle upp. Jag är fortfarande i chocktillstånd. Jag stod och matade henne med morötter så vi blev kompisar direkt. Pontus och hon blev dock inte kompisar. Lilla Knutten är istadig. Väldigt. Istadig. Och hon var också väldigt grön, men hon var väldigt fin, så det kommer bli spännande att se hur det går med henne! Nu ska det köpas in  en till treåring och sedan en 5-6 åring tror jag det var sagt.



haha, väldigt fin bild.
Nåja. Så hon kom i Söndags vid ett ungefär, väldigt lugn och inte uppstressad. Så Psyket verkar väldigt bra henne. Hon ställde sig och åt med en gång.



söt!

Och Ceazar ska veterinärbesiktigas nästa Tisdag, går han igenom åker han redan då. Det var en familj som var och tittade på honom i Söndags och de vill ha honom. Skönt tyckte jag, för det verkade vara en väldigt bra familj, bodde på liten gård med tre döttrar som red. Den äldsta tjejjen var 16 år, så det skulle bli hennes och mammans häst. Hon red hon väldigt mjukt och fint i dressyren och Ceazar var huuur fin som helst!
Jag tror det var ända nere i slöinge de skulle veterinärbesiktigas, och Pontus lovade att jag skulle få följa med och vi ska ta den STORA LASTBILEN <3 Ja, han tycker lite synd om mig.

Avslutar med en bild på Crozz, som när jag skulle rida honom, ställde sig demonstrativt på stallgången och somnade när jag kom med tränset.




/Tarzan (utan tänder...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0