Bättre sent än dåligt.

Skärpning. Redig jävla skärpning. Ska det här vara något slags skämt?

Låt mig förklara.

I tidningen Häst&Ryttare så gjordes det för två nummer sedan en artikel om en ridskola som hade gjort stall arbetet mycket mer ergonomiskt. Exempel: en lucka inne i boxen på golvet, alternativt utanför, som man slängde ner bajs/kiss och dåligt hö i, istället för att kånka runt på en skottkärra, Ergonomiskt utformade grepar, sopar, spadar. Det var lättare vagnar att köra, och det var en hövåg som man köra ut höet på utan att behöva lägga upp det i påsar etc. Det gjorde dem för att chansen att en kvinna skulle kunna klara av ett vanligt stalljobb utan att ha...

...1. Nackproblem
2. Ryggproblem
3. Axlar/skuldra problematik

innan fem års arbete var minimal. Och procenten killar som jobbar med stalljobb. Är ungefär lika stor.

Och vad är betalningen?

Exempel på en annons på hastnet med hästjobb.

Hästjobb
Jag har ett stall med 8 st hästar som jag behöver hjälp med mocking, ut/in släpp, fodring och andra stall sysslor. De är tävlingshästar i full tävlingskondition så erfarenhet krävs. När jag åker på tävling finns möjlighet att följa med eller att vara hemma och ta extra ansvar. Ingen summa kan utgå men som bet kan du få rida på mina hästar.
Pris: 0kr


Jo men fint. Som BETALNING kan hon få sitta på din häst? Jag hoppas att det är nudlar du äter till middag i det fallet. Jag hoppas du får fula barn och att du inte får någon tårta på din födelsedag.

/Amanda


Kommentarer
Postat av: Alice

Bara i denna bransch. BARA.

2011-10-25 @ 00:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0