EFTERLYSES , Sömn.

Har knappt sovit en blund inatt. Jag var så jäkla trött men mr Blund kände inte för att droppa förbi det aset.
Fredrik har utvecklat en taktik när jag inte kan sova. Han somnar alltid efter typ 5 sekunder. Om jag vrider och vänder på mig för mycket, så lägger han sig så han håller fast mig. Han har också kroppsvärme som en finsk bastu vilket kan göra det hela från mysigt till svettigt obehagligt. Pratar jag för mig själv (läs: muttra) så lägger han helt sonika handen över munnen på mig. I sömnen.

Skickade ett sms till mamma halv fem inatt om att det sög att inte kunna sova. Hon skickar genast tillbaka två sms med bland annat innehåll att "jag behöver gå på avslappning hos en sjukgymnast, etc etc."
Ja, För det verkar ju ha funkat bra för dig..?
Funderar på att åka hem inatt och sova, det är alltid någon som är vaken där.

Jag skulle egentligen ut i stallet nu och rida hästen innan vi styr mot slöinge, men jag vet inte om det är en sån smart idé. Ni förstår, det är lite lätt storm. Det känns som att hela taket ska blåsa iväg - Vi bor i en lägenhet i manegen, så jag har förstahands information - och väggarna knakar som fanken. Mindre träd flyger in byggnaden också. Rättare sagt, jag hoppas att det är träd.

Så, jag vet inte om det smartaste är att rida på min 8 åriga, otroligt mogna fux i det här vädret när han har stått en vecka. Jag trooooor inte det. Så det blkir ändrade planer, äta frukost , dricka gott kaffe, hoppa in i duschen, och åka.

PUSSHAJ!
/Amanda



Illustrerar mig och min frukost.

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag är alltid vaken :)

2011-10-20 @ 01:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0