NÄÄÄ jag är inte bitter!

JA det är synd om Tarzan!!! men jag är ändå bitter som f*n! Det gör ruskigt ont i hela axeln och lyfta den är inte att snacka om. Men hästen och stallet ska fixas för det så boxen blev mockad och hö fick han med, och när jag kännde att jag inte alls ville rida började jag nästan lipa för att jag fick så dåligt samvete...
Så jag klaffsade upp i hagen - heela väägen upp - för att plocka in hästen. halvvägs ner blev jag sur eftersom jag släpade in hästen och smackade på, tro f*n att hästen tvärvänder och sliter sig innan jag hunnit blinka. (japp, jag svor gott i detta ögonblick) men det va bara att klaffsa tillbaka och försöka få tag på hästen igen.
Denna gången bestämde jag mig för att sätta på kedja, för jag hade varken tid eller lust att göra om det!

När vi hade 10 meter kvar till utgången tvärvänder hästen igen och sliter praktiskt taget av mitt finger... Åhh va lycklig jag va! (denna gången svor jag som en sjöman) men det är bara att andas djupt och lugna ner sig eftersom det inte går att fånga min häst när man är arg...

Efter lite lirkande fick jag fångat hästen och satte då kedjan i munnen, för nu va jag sur! Det är ALDRIG okej att slita sig i min värld! Självklart hade jag slackande grimskaft och behövde bara visa att jag hade kedjan en gång... men det ska fasiken inte behövas! DAGS AT TA TAG I UPPFOSTRAN!


Valde att rida barbacka i paddocken, tänkte bara skritta och träna halter...
Men när jag skulle så vakert sitta upp började han självklart gå, och eftersom mitt humör redan var lite svajigt vägrade jag glida av och börja om! TRO FASIKEN HÄSTEN DRAR IVÄG... precis när jag fick över benet och ett tag i manen så kör han ner huvudet och tvärnitar....
    - inget snällt där inte

Dock skötte han sig jätte bra när jag väl sagt ifrån hur jag ville ha det så nu är vårat förhållande liiite bättre, dock är det nog som sagt dags att ta tag i uppfostran på den hästen igen...


Dags att jobba - JANE

Kommentarer
Postat av: Alice

Låter ungefär som min häst... Varje dag. Its the good life.

2011-10-12 @ 01:16:18
URL: http://misantropiochalice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0