STAY IN SCHOOL

Det är väl knappt någon som kan ha missat det nya licens systemet? Det är iallafall KALAS IDIOTI .

Låt mig förklara!

En ponnypappa blev sur på en tävling när han insåg att Brunte och Max 10 år inte vann Ponny SM för det nu var infört stilbedömning. Efter att ponnypappa insett att han inte vinner diskussionen, inser han att han har två alternativ.

1. Träna Max och Brunte så att det går bättre för dem på tävlingar ...
eller
2. Höja alla avgifter så att ingen annan än just han har råd att tävla ...

Sagt och gjort, höjda avgifter it is.

Förut fick man beställa licens efter den nivån man skulle tävla. Nu är det indelat i ålder istället.
Så, får mig då som vill ut och tävla ungefär, tre gånger per år - kommer detta bli en -ursäkta franskan- jävligt dyr historia.
Det jag behövde göra innan ändringarna var att ...
1 ... först bli medlem i en klubb - för mig kungsbacka ridklubb, á 375 :-
2. Beställa Lokallicens, á 175 :-

Så om jag nu bara räknar på själva det här, inte startavgift(160:- start) eller bensinpengar, är det alltså 550 kr.

550 kr bara för att kunna ANMÄLA till en tävling.


Jo, men det kunde man ju svälja som en hårboll i öknen.

Nu däremot, har vi gjort så att fler och fler kan komma ut och tävla på sina hästar! För att HÄSTSPORT ska ALLA kunna HÅLLA PÅ MED. eller. näää. TVÄRTOM.

1. Bli medlem i en klubb, á 375 :- /år
2. Lösa Licens, á 750 :-  /år
3. Hästlicens, á 200 :- /år

NÄÄMEN HÖRRNI? jag vet inte riktigt här va, men jag får detta till... hm... 1325 kr. Nämen hoppsan!

Detta försvarar man med att man kan lösa en såkallad ENGÅNGSLICENS för 150:- så att om man bara vill tävla en gång per år blir det billigare. MOT VAD!?
För att löser jag den för 150 kr får jag tävla EN GÅNG, när jag innan fått tävla ett år för 200 kr? UTAN att behöva betala 200 kr för hästlicens..?

Jag har ett bra förslag till er jävla nötter. Se till att höj STARTAVGIFTEN med 5 kr per start, och ingen jävel kommer märka det. LÄGG de pengarna första året till att få MER folk att börja TÄVLA. Gör systemet LÄTTARE, och SÄNK priserna på licenserna så att folk lägger MER pengar på STARTAVGIFTEN.

Med tanke på att förra förslaget med att höja licens avgifterna var med 5% och det blev nedröstat, känns det ju faktiskt helt rätt att anklaga er för narkotikamissbruk.



Endagslicens/meetinglicens 150 kr/anmälan
Lektionsryttare* 375 kr/år
Ryttare tom det år man fyller 12 år 250 kr/år
Ryttare tom det år man fyller 18 år** 500 kr/år (gäller även för internationella starter)
Ryttare from det år man fyller 19 år 750 kr/år
Internationell 800 kr/meeting
Internationell*** 4000 kr/år



Som rubriken lyder, STAY IN SCHOOL.

/Tar(R)zan

Kommentarer
Postat av: Alice

Så jävla idiotiskt

2011-10-06 @ 03:16:47
URL: http://misantropiochalice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0