älskade dagar!

Kändes som att allting gick emot mig igår. Blåste storm när jag skulle jobba igår också, så har ännu inte hunnit bli varm.

Jag behöver byta sadel på elsklings hästen. Omgående. Sätter mig inte upp på kludd med den sadeln på.

Ska berätta ...

För tre veckor sen tittade vi på sadeln sist, vill kolla den då och då eftersom de ändrar ryggen. Har inte tänkt så mycket på det, förutom att han är lite fjantig och stutsig och sådära precis när jag har lagt på den. Tänkte på det i tisdags vid dressyrträningen, och dessan sa det med - att du kan ju kolla på hoppsadeln igen nu, men det borde inte ligga och klämma någonstans. La på sadeln på ryggen igår, utan den vanliga padden och schabraket.
*CENSURERADE SVORDOMAR*
Den ligger på manken på honom. Bokstavligt talat. Heeela ryggraden.
Och nja, det blev inte lika dant med padden på, (fårskinnspadd) då kommer den upp fint. Tog ut honom till ridhuset och gick och spände sadelgjorden. och ja, obehagligt tycker han att det är. Efter jag hade spänt färdigt, så nej. Den ligger och trycker. Stackars, stackars älskling <3

Så, så här såg det ut i början av vårat motioneringspass:



Haha älskling <3 Jag som är ganska lång av mig, 174, är inte van vid att stigbyglarna till ett markarbetespass är liksom.. så högt upp. Kludden är stor. Är man stor måste man vara snäll.



Jodå. Snygg är jag med! Här bestämde jag mig för att NÄE inga andra hästar skulle säkert in i manegen. så..



Det tog dock en stund innan vi fattade att vi faktiskt var lösa. När jag tillslut smackade på honom så suckade han lite och gick ut på spåret och skrittade. sötaste hästen på hela jorden har vi här jag. jaja!

Nu är Jane påväg hit. Hon ska ta mig till en sån där neurolog. Och nej, det är inte ens ett skämt. Mehe. Sen ska hoppträna! För mig blir det antagligen barbacka.. Ciao! /A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0