fiina lilla häst <3

Ja, Tarzan fick med mycket från igår så jag tänker inte upprepa allt... Men andra rundan missade hon! Tro fasiken att jag va sur på henne när hon lämnade mig på framridningen, sedan visade det ju sig att Kluddis va skadad och då va hon förlåten.
Andledningen till varför jag va så sur över att bli lämnad va för att min häst rev hinder på hinder på hinder... och en stackars man fick bygga upp för mig. Inget jag testade hjälpte! Rida på, korta upp, hålla i, släppa av... INGET! men det är klart, han va ju jätte trött! Dock fick jag ett språng på oxern som blev bra och då nöjde jag mig. Men

väl inne på banan så taggade hästen till som 17! Han laddade om från den sekund jag styrde mot hinder 1. Och hjälp va han va på G. Gick som en klocka och trotts något lite småbittert protesterande om att gå rakt istället för att svänga så följde han med mig riktigt bra och skötte sig kanon fint! Min lilla prins <3


Idag blev det en skritt tur och lite trav på grusvägen i lååång och låg form. Han va lite pigg till en början men blev snabbt trött och lunkade nöjd hem mot stallet i lagom fart.


Han är fiiin min lilla pojke <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0