Håret blir grått för att hjärncellerna skrumpnar ihop. - Erland 6 år

Jaha här har det hänt mycket!
ojskii.. Vi kanske ska börja med dressyrträningen i tisdags för Dessan. S.K.I.T.B.R.A.!
hon tyckte han var jättefin, med bra rytm och takt och fint steg. Hon trodde att han skulle bli jättefin om vi jobbar honom ordentligt så att han inte hamnar på bogarna, vilket han gör för mig nu. Så övade vi mycket "grundknappar", alltså framåt och sväng, att han skulle lyssna för min skänkel. Dessan vill inte att jag använder skänkeln alls - och då menar jag inte alls. Jag trodde ju att det var ett skämt, fram tills det hade gått tio minuter och hästen svarade på en millisekund på skänkeln från skritt till trav! underbart!
Satt och övade på volten i trav och galopp med att flytta in bogen ett steg på volten och sedan flytta ut bogen sakta. Det är bra för att lilla plutten är stel i bogarna och stärker upp min yttersida och för honom att lyssna på min ytter skänkel. Gick bra, kluddis tyckte det var väldigt jobbigt efter en liten stund, inte alls van vid att jobba med dem musklerna i ryggen. Eller så var det längesen, jobbigt för honom var det iallafall. Så vi satt på volten och flyttade in och ut bogen samtidigt som jag bara genom att samla upp mig i kroppen kunde driva in bakbenen på honom. Fyyyyy vad jag inte var populär där ett tag!
Ska träna igen nästa tisdag så hoppas det går lika bra då :)
Blev ingen hoppträning igår, jag blev tvungen att jobba på kvällen så det var lite segt.
Men hann springa runt med linnea en stund, och herregud vad det behövdes.
Hittade de här byxorna inne på Zara. Hälsning till Chefen på Zaras:
Vi har gått runt med ridbyxor hos er flera gånger. Så vi vill miiiinst ha 20 % på allt ni säljer. Annars stämmer vi er för mode stöld.
Vänliga Hälsningar Linnea och Amanda



skrattade lite åt linnea innan jag visste att det var Tom&Jerry. Tittade en stund tills personalen började titta konstigt. BuzzKillers



Ser ni de två knapparna längst ner till vänster? Med minustecken och plustecken på?
Satt och lyssnade på Smurfhits (Radion funkar inte) och när det kommer på en bra låt -det var julspecial- så frågade jag ifall Linnea kunde höja.
- Det funkar inte, har provat flera gånger. Den är också sönder.

Bara för att testa, tryckte jag några gånger på plusknappen. skön, hög och härlig smurf musik kom ut.

Christopher, om du läser det här. Låna inte ut din bil till Linnea. Och just det, hon får inte heller in ettan.


/Amanda

Kommentarer
Postat av: Chrustopher

Haha jag visste de!!! Jag sa ju att inte etta bara var att lägga i på min bil.. Men nä Linnea sa att den var gör lätt att få i ;) Radion är kass (för de finns ingen anten xD) men höj knappen funkar bara fint ;P

2011-09-02 @ 17:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0