Måndagar är ett jäkla sätt att använda en sjundedel av sitt liv på.

HALLIHALLÅ!
Mycket har hänt så det här blir ett långt inlägg!

Fredag!
Tävlingsdag för Ceazar, upp på morgonen och gör iordning honom så att pontus kan mjuka upp honom lite i manegen, medan jag och Laura fixar iordning stallet och tar ut de andra hästarna efter skrittmaskinen. Laura fixar därefter knoppar! Var djupt imponerad av att hon lyckades med den manen, hans man är helt jäkla hopplös, ser ut som att han stoppat huvet i ett eluttag. samt att pontus kan ha gått lös på den med en slö sax. Vilket iofs mycket väl hade kunnat stämma..
När Ceazar blivit knoppad blev han Huuuuur söööt som helst!



Framme på tävlingsplatsen, i den lilla lastbilen.
Samtal mellan mig och pontus

Jag: ÅÅÅHHHH han ser ut som en liten tjej! jättesöööööt.
Pontus: Nej. Han ser ut som ett monster som vill äta upp hindrena.
Jag: *Tystnad*

Första starten i 1.10 gick faktiskt bra, Pontus var nöjd trots två ner. Ceazar gjorde omtramp på två hinder, och det var inte Pontus beredd på - Ceazar gör aldrig omtramp. Men iaf så luftade han jättefint!

1.20 blev det också två ner, men det syntes att han började bli trött. Luftade jättefint över hindrerna, men på de två han rev, då rev han! hade färg upp på bogen nästan haha! Men det blev lite kommunikationsproblem tror jag mellan Pontus och Ceazar men nöjda båda två !



HAHA älskar denna bilden!
Ögonblicket när Pontus inser att han har sår i munnen och inte kan äta.

PRICELESS

Och en annan blev ju väldigt mätt, synd och skam att bara slänga iväg dom så där.

Avslutar fredagen med det här:




Var en allmänt seg lördag, bitter för att Pontus minsann skulle åka till Tyskland en vecka med Crozz och Lillen på söndagen. USCHA DIG

Spenderade halva kvällen med Linnea på våran parkbänk utanför ridhuset med allmänt tjöt och bittersnack. Firade sedan Richard som fyllde 18 förra helgen, WOOP WOOP.

Vaknade på morgonen vid åtta och insåg att fredrik inte var hemma än. Ringde honom och han hade visst hamnat på efterfest. Upp med Daniel som fick åka och hämta honom, sedan packa stora bilen full med motorcyklar - här skulle det till Uddevalla för träning. Jag hatar att säga hejdå till människor och kände mig lite sentimental så efter att Fredrik lovat mig frukost på vägen följde jag med dem istället för att sura när Pontus åkte iväg. ALLA NÖJDA !

SÅÅÅÅÅ
Idag så regnar det som sagt, det öser ner vatten! Stallet är fixat och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på! Känner inte riktigt för att rida just nu, har pratat med hästen, och NÄÄÄÄ vi väntar nog ett tag!
Påväg till stallet så hittade jag en liten katt i grävmaskinen.



Funderar på att också krypa in där, ser attans mysigt ut!
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0