morgonstund har ... blablablabla

Det här är min last på morgonen. Jag kan inte gå till jobbet eller ut till stallet utan att ha fått i mig en kopp kaffe.
Morgonrutiner:
7.00   Hästarna fodras.
Medan de äter sätter jag på kaffe, gör en macka, häller i mig första koppen och häller upp en ny kopp att ta med mig till stallet. Får en koffeinkick och hoppar lite på Fredrik och undrar varför han är så trött.
7.30   Går ut till stallet. Tar på hästarna täckena de ska ha på sig i skritten.
7.45   Hästarna ut i skritten, Crozz - Kludden - Ceazar och Lillen. Douglas får gå i sin sjukhage på gräset.
Medan de går i skritten så mockas det, fixas höpåsar, vatten fylls på och det sopas.
8.45    Tar in hästarna, spolar av de på benen och byter täcken. Efter fyra hästar är jag mer blöt än dem. Släpper ut i gräshagarna.
Brukar vara klara med allting kvart över nio, halv tio.
Sen släpps de upp till rasthagarna vid 12-13 någongång, min häst går dock från en gräshage till en mindre gräshage då hans rasthage är full med gräs. Lycka till med att banta den hästen, haha!
Lunch mellan 3-4 och tas in på kvällen när det börjar bli mörkt.
Idag ska jag och Pontus hoppa, WOOP WOOP!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0