Musik är det enda språk som inte behöver översättas. Källa: Berthold Auerbach

"I just came to say hello"

Det här med musik.. Jag tycker det är huuuur skönt som helst att på morgonen när man ska börja mocka sätta på radion, allting blir så mycket lättare då. Okej, Pontus kanske har invändningar mot att jag sju på morgonen börjar sjunga allsång och göra mina snygga dancemooves (Bläckfisken, Zombiesen etc, etc.) men, allvarligt talat. Hur skönt är det inte när musik faktiskt kan göra att människor släpper loss? Kommer fortfarande ihåg en dag i våras, när Jag och Pontus hade kört med hästar fram och tillbaka till skolan när han hade haft dressyrträning och på vägen tillbaka ballar ur totalt när "uptown girl" kommer på radion, höjer musiken och tar falsetten i refrängen. SÅ JÄKLA ROLIG DAG DET BLEV!

Eller när jag och Kluddisen skrittar fram (okej, jag erkänner.. han skrittar. jag åker med.) brukar vi höra på riktigt bra och goa låtar så att vi blir peppade! Konstigt nog, både Flippen, Ceazar, Douglas och Kludden har öronen fram genom hela låten av Peps Persons, OBOY .
Hur roligt är inte det?

Har ju några favoritlåtar som går hela tiden, har några låtar som jag lyssnar sönder tills jag byter liksom. Men den här låten, Milow - you and me . HAR NI LYSSNAT PÅ DEN TEXTEN ?

Kopierar in mitten versen...

I wish you were a little bigger
Not just big but really fat
Doors you would no longer fit through
In my bed you would have to stay
I often wish that you had feathers
I'd keep you in a giant cage
All day long I'd sit and watch you
I'd sing for you and that would be okay

JAHA!? Är det bara jag som tillslut efter att ha lyssnat på låten i två månader INSER VAD HAN SJUNGER?

Foll har blivit inspärrade för mindre. eller kanske inte. men ni förstår ändå.

MILOW - om du läser detta - vilket är troligt- GÅ OCH PRATA MED NÅGON.

Veckans låt:
Flo Rida - Good Feeling

annars:
Vart jag mig i världen vänder - Svenska Björnstammen
Moves like jagger - maroon five
Call my name - Tove Styrke
Bullets - Fiona
Made of - Nause

med flera! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0