Tisdag 20 september



I skitväder är alla platser tillåtna att sova på...

ikväll ska jag och niclas klippa katterna, har lånat hit klippmaskinen för att kunna få bort alla tovor på båda katterna, får se om vi kommer levande därifrån. only time will tell.

mitt hjärta står ute i hagen och äter hö. mitt andra hjärta är på jobbet. mamma är påväg hit för att jag ska kunna ta mig till ridsport för att kunna köpa gasbindor och flexilindor samt några kilo bomull. Hovslagaren var här igår och skärde bort fliken på balltrampet och satte på skon, och älskling var hur snäll som helst. Han får dock ha på sig galoppbandage nu så att han inte får in skit i såret, och så att han kan få vara ute. Dock blir det ju en del byte på bandagen då det fort slits av alla promenader.

Igår morse när vi gick en sväng innan jag bytte bandage.



Och ja, har man varit så duktig som han var på tävlingen, får man faktiskt stanna och äta gräs. Han är lite svullen i benet, inte mycket men lite, så därför blir det halvtimmes promenader två till tre gånger om dagen. Han är inte så pigg på att gå ut och gå precis innan läggdags, men med mutor går allt! Sen eftersom han har förstått att han är nya stjärnan i stallet, är vi väääldigt malliga och behövs massa beröm mest hela tiden.

Älskling



/Tarzan

Kommentarer
Postat av: Alice

Hahah kolla blicken, han ser kameran. "Fucking paparazzo får man aldrig vara IFRED"

2011-09-21 @ 00:03:50
URL: http://misantropiochalice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0