Yesterday was the day before today.

Igår var det lite smått sådär på kalabalik fronten. Dagen började med att en sömnlös jane och en sömnlös tarzan åkte för att hälsa på fabror doktorn som var en trevlig prick. om man får säga så om doktorer? Kanske är så att jag i skrivande stund förolämpar hela läkarkåren. Men vad gör man inte för spänningen!
Efter det var det dags att inhandla frukost.



Det blev alltså två wienerbröd och två äpplemunkar. Anledningen till att ni bara ser ett wienerbröd är för att det andra är påväg ner i min mage.

Vi åkte en sväng till börjes där det inhandlades lusern till min pålle, här ska det på ännu mera mat. Linnea fick även köpt sig ett par snygga bakskydd till helmuth. Sen åkte vi och la oss på Pontus soffa. Pontus gjorde som han alltid gör efter en stund i vårat sällskap, stängde in sig på sitt rum. Ibland sätter han även på väldigt hög och väldigt arg musik. men det har ingenting med oss att göra. näne. MEN TITTA VAD VI HITTADE PÅ SOFFAN!



A MAN PURCE! A FUCKING MAN PURCE!
(hehehehehe)
(Linnea illustrerar chocken..)

Sedan begav vi oss för att hämta lilla helmuth. Döm av våran förvåning (och linneas glädje) när vi upptäckte att Helmuth hade endast två av fyra skor. rackarbajsing också. Efter tre timmar ungefär av att försöka rikta skor gav vi upp och körde bort honom till Pontus där det tog pontus två sekunder ungefär att göra det. Men han vågade inte riktigt sätta på dem, då fötterna var lite trasiga. Jaha. Så där stog vi, med en häst utan sadel och en häst utan skor.

Slutade med att Linnea körde tillbaka lilla Helmuth. Han fick iallafall komma ut och se lite av världen.

På min häst lade vi iallafall på Pontus sadel. Nja, tyckte väl jag. Pontus tyckte att det låg okej/bra, så vi gick iallafall ut i ridhuset och provade nio på kvällen. Tror ni att jag fick rida min egen häst? NÄNÄ. Pontus med ont i halsen, joggingbyxor och tygskor satt upp. Tror ni jag fick tillbaka hästen?

PUNKT PUNKT PUNKT

Slutade med att Pontus hoppade honom, och garva efter varje hinder. Han tyckte att det var skitkul. Sen provade han att hoppa grindar på snedden och bakåfram och.. Ja, ni fattar. "för att kolla om det är en fälttävlandshäst". Jo. Visst. Kan väl meddela att kludden fick betyget lite lätt jävla godkänt. Pontus, som har varit sängliggandes i ett antal dagar hoppade glatt runt där, för att idag sedan ringa och berätta att han tänkte "trimma honom lite åt mig idag".

För min skull. AHW så gulligt.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Alice

Vill veta mer om the man purse. UPPMÄRKSAMMA THE MAN PURSE.

2011-09-16 @ 22:42:33
URL: http://misantropiochalice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0