Handy man. woman. typ.

Igår kväll efter att jag jobbat från 7-16 och handlat med fredrik och jane, så skulle jag ut och rida. NÄ, jag möttes istället utav en hysterisk tysk tjej, - försök förstå då ni - och fick springa till pontus stall. Där satt en ännu hysterisk pontus. Contina, Tre-åringen, hade sparkat sönder bort en planka i boxväggen, och sedan fastnat med benet. Efter att fått loss benet så var det bara att försöka lasta stackars lilla hästen för att åka akut ner till djursjukhus. Jag fick stå och hålla henne en stund, då hon var i chock och knappt kunde stå på benen. Vi fick stå och stötta henne mot väggen medans pontus pratade i telefon.

Hon hade djupa sår och blev svullen runt hela benet rätt så fort. På "akuten" så kom de fram till att hon hade brutit griffelbens spetsen, vilket faktiskt är en "bra" fraktur. Hon kommer vara frisk igen om kanske redan en månad. Hon får smärtstillande och antibiotika, och jag tror att de även spolade lederna. Men the great news är att det kommer bli bra!

Så här fixade jag boxväggen lite provisoriskt. (jag = fredrik)

mycket bättre!

/Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0