rubrik eller replik. Det är frågan.

hello! Amanda tillbaka här.

Hade inte så mycket tid till att skriva någonting igår, min första arbetsdag från klockan  6 till 15. Det gick super! Var väldigt nervös såklart, men dagen blev bra! Roliga killar på min avdelning också, det är alltid ett + i kanten! Fick jobbat idag mellan 7 till 14. Helt okej, och dagarna går fort. Imorgon blir det dock jobb mellan 7-16, jag vet inte, men det passet känns inte alls speciellt lockande. hmmph.. Jahja! Tackar ja till allting dock, tänk vad mycket lön jag ska få, hah!

Igår när jag red kajpaj, så lossnade det äntligen. Det har gått segt för oss, jag har inte fått fram honom som jag har velat, och ridningen har blivit skakig. När jag inte får honom mellan skänklarna och fram i handen blir han väldigt spänd och stel att rida, vill istället antingen stå stilla eller springa iväg från mig. Jag blir lätt irriterad på honom i sådanna lägen, och det blir lätt en ond cirkel. Men igår så lossnade det fint, och det var jätteskönt. Han var mjuk och fin, och fick honom fint på rumpan i en låg och rund form. Travade runt på åtta-volterna, och hann precis komma igång riktigt... när strömmen gick. Underbart är det! Så det var inte så mycket att göra, tur att man har en snäll häst som inte såg strömavbrotten som en anledning att vara busig? ... PUNKT.

Idag, jobbade och sprang hemåt och satte på hästen sadeln i samma veva, hinner ta ETT steg in i ridhuset innan strömmen går IGEN. Blir man lack då eller?

Bebis har fått gå i skrittmaskinen istället (drevs med generatorn) i 40 minuter, så det går väl egentligen ingen nöd på honom. Men ändå, det förstör hela min vecko planering. attans rabarber! Mockade även min box i mörkret innan strömmen kom tillbaka, och min utvärdering av det hela när lampan fungerade igen, är att jag har mockat alldeles för mycket. Boxen var prickfri. Skönt att alla har sina talanger! Jag har hittat min!




Skitdålig bild från när jag och pajkaj skrittade runt i manegen.

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0